ERDEMİR Özelleştirmesinde Devire İzin Veren Rekabet Kurulu….

ERDEMİR Özelleştirmesinde Devire İzin Veren Rekabet Kurulu Kararı’ndan Sonra, Danıştay 13. Dairesi’nce Satışa Onay Veren Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararının Yürütmesi de Durdurulmuştur

ERDEMİR Özelleştirmesiyle İlgili Yargı Kararları

Özelleştirme Aceleciliği”ne “Dur” Demektedir

ERDEMİR’in Devrinin Yasal Dayanaktan Yoksun Kaldığı

Bir Kez Daha Kanıtlanmıştır

Yineliyoruz: ERDEMİR Derhal Kamuya İade Edilmelidir

ERDEMİR özelleştirmesine karşı Odamızca açılan davalardan birine ilişkin Danıştay 13. Dairesi’nce; Rekabet Kurulu’nun ERDEMİR’in devrine izin veren Kararını 7 kişiyle alması gerekirken, Yasa’ya aykırı olarak 8 kişi toplanarak aldığı gerekçesiyle devir işlemine izin Kararı’nın yürütmesinin durdurulmasına karar verdiği ve bu yürütmeyi durdurma kararına karşı yapılan itirazın Danıştay İdari Dava Daireleri Genel Kurulu’nca reddedildiği bilinmektedir.

Son olarak ise, Özelleştirme Yüksek Kurulu’nun ERDEMİR İhalesine Onay Kararı’na karşı Odamızca açılan bir başka davada Danıştay 13. Dairesi’nce; ERDEMİR’in satışına onay veren Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı’nın yürütmesi de durdurulmuştur. Daha önce yürütmesi durdurulan Rekabet Kurulu’nun Devre İzin Kararına dayanılarak tesis edilen bir işlem olduğu gerekçesiyle, ERDEMİR’in satışına onay veren Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı’nın da yürütmesinin durdurulmasıyla; ERDEMİR’in devrinin yasal dayanaktan yoksun kaldığı bir kez daha ortaya konulmuştur.

Danıştay 13. Dairesi’nin bu Kararı da bir kez daha göstermiştir ki; stratejik öneme sahip, kamuya büyük gelir getiren işletme, varlık ve hizmetlerin yangından mal kaçırırcasına özelleştirme kapsamına alınarak bir an önce özelleştirilmelerine çalışılmakta ve böylesine önemli özelleştirme süreçlerinde yürütülen işlemlerde telafisi imkansız hatalar yapılmaktadır.

Kamuya ait tüm değerlerin önü alınamaz bir istekle özelleştirilmelerine ilişkin yürütülen işlemlerde böylesine önemli hataların yapılması; özelleştirmelerdeki aceleciliği ve dolayısıyla kamu yararına uygunluk değerlendirmesinin yeterince yapılmadığını da ortaya koyar niteliktedir.

Artık ERDEMİR v.b. gibi ülkenin ve kamunun genelini ilgilendiren özelleştirmelerde devir yapılmadan önce, bu özelleştirmelere karşı yürütülen yargı sürecinin beklenmesi, Kanuni İdare İlkesinin bir gereği olarak kabul edilmelidir.

Gelişmeler Odamızın ERDEMİR özelleştirmesine ilişkin kamu ve ülke çıkarlarını koruyan tutumunu doğrulamaktadır. ERDEMİR gibi dev bir kuruluşun özelleştirilmesinin kamu yararına ve hukuka aykırılığı, ihaleyi kazananın yerli ya da yabancı olmasına göre değişkenlik göstermemektedir. Tüm platformlarda dile getirdiğimiz gibi; kârlılığı bilinen ve zarar etmesi mümkün olmayan ERDEMİR’in özelleştirilmesinde; özelleştirmelerin genel amacı olması olarak belirtilen “kamu yararı” bulunmadığı gibi, özelleştirme uygulamalarını düzenleyen 4046 sayılı Yasa’da belirlenmiş olan ve bir değerin özelleştirilmesi için gerekçe kabul edilen “ekonomide verimlilik artışı” ve “kamu giderlerinde azalma sağlamak” gibi özel amaçlar da mevcut değildir. Ancak ne yazık ki, kamuya yük olmak şöyle dursun, kamuya gelir getiren ve ekonomik verimlilik taşıyan ERDEMİR 4046 sayılı Yasa kapsamında özelleştirilmiş, böylesine önemli bir özelleştirmede önemli hukuki hatalar yapılmış, üstelik yargı süreçleri sonlanmadan ERDEMİR devredilmiştir.

ERDEMİR’in devrinin hukuka aykırılığı, Rekabet Kurulu’nun Devire İzin Kararı’ndan sonra, Özelleştirme Yüksek Kurulu’nun satışa onay Kararı’nın da yürütmesinin durdurulmasıyla bir kez daha tespit edilmiştir.

Odamız, bağımsız yargının kararına saygı ve yürütmeyi durdurma kararlarının derhal uygulanmasını istemektedir.

TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI

Yönetim Kurulu Başkanı

Emin KORAMAZ

Please follow and like us:

Tarih: Mayıs 15, 2018, kategoriler: Basın açıklamaları Yazar: